Blogger/Influencer İletişimi

Influencer Marketing nedir?

Son zamanlara sıkça karşımıza çıkan ve dahası artık neredeyse pazarlamanın mihenk taşlarından biri haline gelen Influencer Marketing’ten kısaca bahsedelim. Sosyal mecralarda belirli bir grubu etkileme gücüne sahip kişilerin; herhangi bir ürünü ya da servisi hedef tüketici grubunu satın almaya yönlendirmesi ile gerçekleşiyor. Böylelikle markalar, iletmek istedikleri mesajları doğrudan ya da dolaylı olarak takipçilere aktarabiliyor. Influencer Marketing hizmeti, marka bilinirliğini arttırmanın ve erişimi hızlı yoldan sağlamanın en kolay yollarından biri olarak karşımıza çıkıyor.

Blogger / İnternet Fenomeni kimdir, kime denir?

İnternet fenomenlerinin yaygın olmadığı yıllarda, ünlülerin kendi hesaplarında ürün veya hizmet tanıtmalarına aşinaydık. Çoğu zaman reklam koksa da markaların ürünlerini lanse edebilmesi için iyi ve etkili bir yöntemdi. Günümüzde hala katlanarak devam ediyor olsa da şimdi en az ünlüler kadar ilgi çeken yeni bir furya başladı; internet fenomenleri. Fenomenler, belirli bir mesleğe eğitime bağlı olmayabilir ve hatta öğrenci bile olabilir. Önemli olan sosyal mecraları yönetebilme ve kitlelere seslenebilme kabiliyetinin olması. Günümüzde toplumda kabul görmüş ve sevilen ünlülerin yanı sıra, çok iyi yemek yapan biri,gezgin, fotoğrafa meraklı kişiler ya da sosyal medya etkileşimini iyi kullanan sıradan bir kişi bile internet fenomeni haline gelebilir. Influencer Marketingdenen olgu, bu bahsettiğimiz internet fenomenleri ile daha tercih edilen bir hal aldı. Peki Influencer Marketing’in markalara katkısı nedir? Gelin bundan da bahsedelim…

%9O’lık pay WOMM’a ait!

WOMM nedirsorusu ile başlayalım. Ağızdan ağıza yayılan öneriler, bilgiler olarak özetleyebiliriz. (word of mouth marketing – ağızdan kulağa pazarlama) Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında diğer tüketicilere aktarımda bulunması, WOMM’un temasını oluşturur. Tüketiciler, olumlu görüşlerini aktardıkça bu bilgiler ülke sınırlarını aşar ve sosyal medya aracılığı ile herkese ulaşır. Bunu yüksek takipçili bir fenomenyaptığı zaman, etkileşim de doğru oranda artacaktır. Bu pazarlama yöntemi, yıllardır gücü göz ardı edilmiş olsa da diğer pazarlama yöntemlerine göre daha etkilidir. Influencer Marketing, müşterinin kendi sesidir bir nevi; hal böyle olunca hedef kitle bakımından daha güvenilir ve daha denenebilirdir. Influencer Marketing, markaların TV, gazete, banner ya da ila ile ulaşamadıkları kişilere internet yoluyla doğrudan ulaşmalarına hizmet eder. Böylelikle markalar diğer mecralarda belirli bir kitleye hitap ederken, Influencer’lar ile çok daha geniş bir kitleye yayılırlar.

Openmedia ne yapar?

Hedef

•Wee Baby Ultra Portatif Şarjlı Göğüs Pompası ürününü tanıtmak,

•Sosyal medyada öne çıkmak.

NASIL

Marka uzmanlarının ve influencerların katıldığı bir kahvaltı etkinliği düzenlendi. Etkinlikte, marka uzmanı hem kurumu hem de ürünü tanıtan bir sunum yaptı, ürün incelemesi yapıldı ve farklı zamanlarda yapılan sosyal medya paylaşımlarıyla desteklendi.

INFLUENCER SAYISI: 13

SONUÇ

•Toplam 3.031.938 gösterim

•Wee Baby Instagram hesabının takipçi sayısında artış

HEDEF

•Mağaza açılışı, kampanya ve etkinlikleri duyurmak,

•Ürün gruplarını öne çıkarmak.

NASIL

Farklı dönemlerde düzenlenen mağaza etkinliklerine bloggerlar, çocukları ve takipçilerinin katılması ile müşterilere birebir temas fırsatı yakalanırken, sosyal medyada eş zamanlı olarak görünürlüğü artıran paylaşımlar yapıldı ve yarışmalar düzenlendi.

INFLUENCER SAYISI: 11

SONUÇ

•Toplam 3.231.688 gösterim

•Toyzz Shop Instagram hesabının takipçi sayısında artış

•Etkinlik katılımcı sayısında artış

HEDEF

Alligator Boya fonksiyonel ürün grubunu tanıtmak, öne çıkarmak, bilinirliğini arttırmak.

NASIL

Alligator Boya’nın bir şubesinde marka uzmanları, bloggerlar ve çocuklarının katılımıyla fonksiyonel ürünlerin kullanıldığı bir boyama atölyesi yapıldı.

INFLUENCER SAYISI: 5

SONUÇ

•Toplam 1.184.078 gösterim

•Alliagator Instagram hesabının takipçi sayısında artış

HEDEF

•E.C.A. SEREL Touch Serisini tanıtmak,

•E.C.A. SEREL’in fuara katılımını duyurmak ve ziyaretçi sayısını arttırmak.

NASIL

Unicera Fuarı’na katılan E.C.A. Serel,  fuarın her bir gününde takipçilerini de davet eden birer bloggera, Touch serisi ürünlerinin yer aldığı standında #dokunaçılsındokunkapansın iletişimi kapsamında yemek yaptırdı. 

INFLUENCER SAYISI: 4

SONUÇ

•Toplam 1.678.060 gösterim

•E.C.A. SEREL Instagram hesabının takipçi sayısında artış

•Fuar standındaki ziyaretçi sayısında artış

HEDEF

Hastane grubunun çocuk sağlığı konusunda yetkinliklerini sosyal medyada öne çıkarmak.

NASIL

Grubun farklı hastanelerindeki çocuk doktorları ile bilgilendirici kısa videolar çekildi. Bu videolarda bloggerlar sosyal medyada annelerin en çok merak ettiği soruları uzmanlara sordu ve Youtube’da yayınlanan videoları kendi sosyal medya hesaplarında takipçilerine duyurdu. Blogger entegrasyonu yapılan video içeriği ile mecralar arası etkileşim sağlandı.

INFLUENCER SAYISI: 1

SONUÇ

•Toplam 241.264 gösterim

HEDEF

Her ay bir şehirdeki annelerle buluşmak ve binlerce anneye dokunmak.

NASIL

İki gün süren etkinliğin ilk gününde şehir gezisi yapılarak şehir turizmine destek sağlanırken, ikinci gününde ise ilde yaşayan anneler ve aileleri & bloggerlar & sponsor markalar söyleşi kapsamında bir araya getirildi. Etkinlik esnasında kurulan stantlar, sunumlar, yarışmalar ve sosyal medya paylaşımları ile kapsamlı bir etkileşim gerçekleştirildi.

INFLUENCER SAYISI: 24

SONUÇ

•Toplam 63.581.238 gösterim 

(Etkinlik başına ortalama 4.541.517 gösterim)

HEDEF

İstanbul’un farklı ilçelerinde binlerce anne ile buluşmak.

NASIL

Her ay İstanbul’daki bir AVM’de uzmanların ve bloggerların katılımıyla bilgilendirici söyleşiler yapıldı. Sponsor markalar, etkinlikte kurduğu stantlar yoluyla tüketiciler ile birebir temas kurarken, bloggerların markalara özel yaptığı sosyal medya paylaşımlarıyla da güçlü bir iletişim imkanı yakalandı.

INFLUENCER SAYISI: 20

SONUÇ

•Toplam 11.825.915 gösterim 

(Etkinlik başına ortalama 1.478.239 gösterim)

HEDEF

Yapılan özel sinema gösterimleri ile hamilelerin, annelerin ve ailelerinin keyifli bir akşam geçirmelerini sağlamak.

NASIL

Yüzlerce anneye ve anne adayına ücretsiz özel gösterimler yapıldı. Sponsor markalar hem stant aktiviteleri hem de salondaki giydirmeleriyle etkinliğe renk katarken, salonda yalnızca sponsor markaların reklamları gösterildi. 

INFLUENCER SAYISI: 3

SONUÇ

Toplam 781.485 gösterim

(Etkinlik başına ortalama 390.743 gösterim)